Sådan arbejder vi med Sårbare Unge
Forløbet skal hjælpe elever fra folkeskolens ældste klasser, der har massivt skolefravær til at finde vej tilbage til skolen og komme i bedre trivsel.
Succeskriterier
Succeskriterierne for forløbet er at eleven:
- Får et stabilt og timemæssigt fuldt fremmøde.
- Kan komme tilbage i almenskole, efterskole, eller i gang med ungdomsuddannelse.
- Oplever bedre trivsel.
- Objektivt set, er i udvikling.
- Får større selvforståelse.
- Bedre kan rumme nuancer og større kompleksitet i livet.
- Får større selvtillid og selvværd.
- Udvikler bedre strategier og flere handlemuligheder.
- Oplever øget glæde og autonomi i sit liv.
Succeskriterier
Succeskriterierne for forløbet er at eleven:
- Får et stabilt og timemæssigt fuldt fremmøde.
- Kan komme tilbage i almenskole, efterskole, eller i gang med ungdomsuddannelse.
- Oplever bedre trivsel.
- Objektivt set, er i udvikling.
- Får større selvforståelse.
- Bedre kan rumme nuancer og større kompleksitet i livet.
- Får større selvtillid og selvværd.
- Udvikler bedre strategier og flere handlemuligheder.
- Oplever øget glæde og autonomi i sit liv.
Personale
Til ”Sårbare Unge” har vi samlet et fagprofessionelt personale, der har stor praksiserfaring i at arbejde med disse elever.
Personalet har en særdeles solid og relevant teoretisk viden at knytte deres praksis op på.
Det har afgørende betydning for, at de lykkes i arbejdet med at hjælpe og understøtte udvikling hos sårbare og ængstelige unge, der er tilbøjelige til selvisolering. Ligeledes arbejder personalet målrettet med at øge den unges selvværdsfølelse og selvtillid, så den unge med tiden kommer godt videre i ungdomslivet - for eksempel til videre uddannelsesforløb.
Personale
Til ”Sårbare Unge” har vi samlet et fagprofessionelt personale, der har stor praksiserfaring i at arbejde med disse elever.
Personalet har en særdeles solid og relevant teoretisk viden at knytte deres praksis op på.
Det har afgørende betydning for, at de lykkes i arbejdet med at hjælpe og understøtte udvikling hos sårbare og ængstelige unge, der er tilbøjelige til selvisolering. Ligeledes arbejder personalet målrettet med at øge den unges selvværdsfølelse og selvtillid, så den unge med tiden kommer godt videre i ungdomslivet - for eksempel til videre uddannelsesforløb.
UU-vejleders rolle
Undervejs vil UU sammen med VUK deltage i samtaler med den unge og forældrene. Dette for at være på forkant med, hvad der skal ske efter endt forløb.
Hvis eleven over tid ikke får noget ud af tilbuddet på trods af støttende foranstaltninger og for eksempel tilpasning af skemaet, vil personalet fra VUK kontakte UU-vejlederen.
UU-vejlederen har efterfølgende tid til at undersøge andre muligheder/skoletilbud, før vi holder et afsluttende møde med elev, forældre og UU-Aalborg.
UU-vejleders rolle
Undervejs vil UU sammen med VUK deltage i samtaler med den unge og forældrene. Dette for at være på forkant med, hvad der skal ske efter endt forløb.
Hvis eleven over tid ikke får noget ud af tilbuddet på trods af støttende foranstaltninger og for eksempel tilpasning af skemaet, vil personalet fra VUK kontakte UU-vejlederen.
UU-vejlederen har efterfølgende tid til at undersøge andre muligheder/skoletilbud, før vi holder et afsluttende møde med elev, forældre og UU-Aalborg.
Kontakt
VUK - Voksenskolen for Undervisning og Kommunikation
Studievej 5 9400 NørresundbyRing til os
99 82 52 52Skriv til os
Husk at skrive sikkert, hvis du deler følsomme eller fortrolige oplysninger.